Емотиконите – настроение, общуване, емоция или рекламен сувенир генериращ усмивки

Емотиконите – настроение, общуване, емоция или рекламен сувенир генериращ усмивки
17 Юли 2023

Доста необичаен празник се отбелязва на 17 юли… Световен ден на емотиконките. По този повод сме ви подготвили историята на възникването на малките личица и човечета, които използваме при виртуалната ни комуникация.

Най-популярният емотикон е усмихнатото човече - “Смайли”. А ето как възниква то. На 19 септември 1982 година професор Скот Фалман от университета „Карнеги Мелън” в Питсбърг изпраща електронно писмо, в което за първи път се използва странично усмихнатото лице. Той употребил последователността от символи, за да обозначи шега и по този начин да разграничи хумористичните от сериозните имейли. След това този начин на писане на имейли се разпространил и в други университети.

А днес популярността на емотиконите е изключително голяма - имат широко разпространение не само в глобалната мрежа и при телефонните съобщения, може да се видят практически навсякъде - в рекламите, по телевизията, върху плакати, значки, тениски и т.н.. Знаците, пресъздаващи емоции и дори чувства, изобразяват интернационални понятия и с тяхна помощ може да се разберат дори хора, които не говорят един и същ език. Графични символи всъщност съпътстват думите, за да конкретизират смисъла на основното съобщение.

Надали някой е подозирал, че използването на графичните знаци, символизиращи настроението, постепенно ще стане толкова масово и безкрайно разнообразно. Емотиконите се превърнаха в културен феномен и дори придобиха естетическа ценност. Но най-голямото им предимство е в това, че наистина изпълват виртуалното общуване с настроение. Хората обаче не бива да забравят, че не могат да заменят живото общуване.

Happy World Emoji Day :-)

Прочетете още