Facebook и Instagram работят по функции, които да намалят желанието на потребителите да стоят дълго време в социалната мрежа и да понижат риска от пристрастяване, съобщава TechCrunch.
Instagram пусна нови функции в тази посока вчера. Първата и основна е предупреждение, че потребителят вече е видял всички публикации на приятелите си за последните два дни.
Целта е да се намали манията на потребителите постоянно да превъртат потока с публикации в очакване да видят нещо ново или пропуснато. По този начин функцията ще успокои потребителите, че са видели всички публикации, не са пропуснали нищо и могат спокойно да се занимават с нещо друго.
Междувременно Facebook и Instagram разработват функция тип "не ме безпокой". Тя ще спира всички известия от мобилните приложения на двете социални мрежи за избран от потребителя период от време.
Целта на компаниите е да намерят добрия баланс между удобството, отговорността и прекомерното задържане на потребители в социалните мрежи.